آیا آب چاه خوردنی است

به طور کلی، می‌توان نوشیدن آب چاه را ایمن دانست اما شرط دارد. در برخی مناطق امکان خوردن آب چاه وجود دارد، اما در بیشتر مواقع این مورد تأیید نمی‌شود.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که آب چاه را برای مصرف ایمن نمی‌دانند، این است که آب چاه مانند آب شهری تصفیه نمی‌شود و مستقیم از زمین برای مصرف برداشت می‌شود. آب چاه ممکن است حاوی میکروارگانیسم‌ها و مواد شیمیایی باشد که ممکن است باعث بروز بیماری شوند. در واقع این خود شما هستید که باید اطمینان حاصل کنید که نوشیدن آن بی‌خطر است و مشکلی برای شما به وجود نمی‌آورد.

اما خب خبر خوب این است که آب چاه نیز می‌تواند آب آشامیدنی باشد و با انجام چند راه می‌توانید آن را برای نوشیدن ایمن کنید. به این ترتیب، به محض آزمایش و اثبات عاری بودن آلودگی از آب چاه، می‌توانید نوشیدن آن را شروع کنید.

در این مقاله قصد داریم تا به شما توضیح دهیم که آیا آب چاه خوردنی است و آب چاه عاری از آلودگی چه مزایایی دارد و چگونه آن را باید برای مصرف آماده کنیم.

فواید نوشیدن آب چاه

آب چاه بسته به عوامل مختلفی می‌تواند از نظر کیفیت متفاوت باشد. با این حال، هنگامی که آب چاه شما آزمایش می‌شود و شما از بهترین دستگاه تصفیه آب استفاده می‌کنید، آب چاه در سالم‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد.

در اینجا برخی از فواید سلامتی نوشیدن آب چاه را برای شما عنوان خواهیم کرد.

هیچ ماده‌ی افزودنی و اضافی ندارد

به طور معمول، آب شهری با عناصری مانند کلر و فلوراید تصفیه می‌شود و آنها نقش مهمی در ضد عفونی آب دارند. آب چاه همچنین می‌تواند حاوی مقدار زیادی فلوراید باشد، بنابراین باید به دنبال دستگاهی برای تصفیه آب باشید که بتوانید این موارد را از آن تصفیه کنید.

وقتی از مواد مانند کلر برای تصفیه آب استفاده می‌شود، هیچ تهدیدی ایمنی بدن ما را تهدید نمی‌کند، اما در صورت استفاده بیش از حد، خطر مسمومیت دارند و سمی هستند.

با این حال، در آب چاه سالم این عناصر سمی به طور طبیعی فیلتر می‌شوند و بنابراین، مصرف کننده می‌تواند تمام مزایای سلامتی آب را بدون به خطر انداختن ایمنی بدن خود دریافت کند.

طعم بهتر

 

آب چاه در برخی مناطق خاص عطر و طعم تازه، عاری از مواد شیمیایی یا مواد افزودنی رایج در آب شهری را دارد.

دلیل دیگر خوشمزه بودن آب چاه این است که آب وقتی در زمین وجود دارد به وسیله زمین فیلتر می‌شود و آلودگی از آن زدوده می‌شود. مواد معدنی زیادی وجود دارد که به آب طعم بهتر، بوی بهتر و فواید بیشتری برای سلامتی می‌دهند. البته فراموش نکنید که این مزایا برای همه آب‌های چاه صدق نمی‌کند و ممکن است در برخی مناطق این اتفاق رخ دهد.

سرشار از مواد معدنی سالم

به این فکر کنید که مردم چقدر برای خرید آب معدنی پول خرج می‌کنند تا به اصطلاح، آبی بنوشند که مواد معدنی دارد. شاید باورتان نشود، اما برخی خانه‌ها از داشتن چنین آب پرخاصیتی خبر ندارند. آب چاه در برخی خانه‌ها و مناطق سرشار از مواد معدنی است که بدن ما به آنها نیاز دارد. این مواد شامل موارد زیر می‌شود:

  • کلسیم
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • سدیم
  • بی کربنات
  • آهن
  • فلز روی

این مواد معدنی از عوامل اصلی تنظیم فشار خون و ساختن استخوان‌های محکم هستند.

قابل اعتماد بودن

بیشتر مردم به آب چاه سالم دسترسی ندارند و اگر هم داشته باشند برای اینکه آب زمین خشک نشود از آن استفاده نمی‌کنند. اما این نوع یکی از مورد اعتمادترین آب‌هایی است که افراد از آن مصرف می‌کنند.

نکته جالب در مورد آب شیر این است که شما هرگز نمی‌دانید که آب شما از کجا تأمین می‌شود، از کجا عبور می‌کند و یا حتی قبل از رسیدن به لوله کشی خانه چه مدت در مخزن‌ها آب مانده است. آب چاه مستقیماً از منبع آب، درست زیر خانه شما پمپ می‌شود.

عوارض جانبی احتمالی ناشی از نوشیدن آب چاه

آلودگی آب تهدید واقعی برای سلامت بدن است. ثابت شده است که حتی سیستم‌های شهری که معمولاً آب را به طور منظم آزمایش می‌کنند، دارای عناصر مضر مانند سرب، ژیاردیا و باکتری‌های دیگر هستند.

در حالی که تصفیه خانه‌های آب شهری به طور کلی از نظر آلودگی آزمایش و درمان می‌شوند، چاه‌های خصوصی در حوزه مراقبت شما هستند. شما باید منبع آب خود را کنترل کنید. برای اینکه مطمئن شوید که قابل نوشیدن است و‌ آلودگی ندارد، باید مدام آن را آزمایش کنید.

به طور معمول می‌توانید از آلودگی آب چاه جلوگیری کنید و یا حتی در صورت آلوده شدن آن را فیلتر کنید، اما با این حال و در صورت عدم توجه شما، مصرف آب چاه آلوده ممکن است عوارضی برای شما داشته باشد.

نوزادان و سالمندان یا کسانی که دارای سیستم ایمنی آسیب دیده هستند، معمولاً با نوشیدن آب چاه آلوده به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

برای اینکه بتوانیم به شکل بهتر با عوارض مصرف آب چاه آشنا شویم باید ابتدا آلاینده‌ها رایج در آب چاه را بشناسیم.

آلاینده‌های موجود در آب چاه و عوارض جانبی آنها

میکرو ارگانیسم‌ها – این دسته از آلاینده‌ها شامل میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود. آنها در سراسر سطح کره زمین، از جمله زباله‌های انسانی و حیوانی یافت می‌شوند.

جاری شدن آب در اثر بارندگی، نشت یا حتی ذوب شدن برف و راه پیدا کردن آن به چاه‌های زیرزمینی می‌تواند آب را آلوده کند و منجر به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های گوارشی و عفونت شود.

اگر روکش چاه شما قدیمی باشد، بیشتر در معرض آلودگی‌های سطحی آب چاه هستید.

نیترات‌ها – اگر چاه شما در منطقه‌ای مورد استفاده برای مصارف کشاورزی یا صنعتی واقع شده باشد، ممکن است در معرض آلاینده‌هایی مانند نیترات، سموم دفع آفات و سایر ترکیبات آلی فرار قرار بگیرید. مقادیر بالای نیترات در آب آشامیدنی می‌تواند باعث متهموگلوبینمی یا “سندرم کودک آبی” شود.

فلزات سنگین – آلودگی‌هایی مانند سرب و آرسنیک می‌توانند از فعالیت‌های صنعتی نزدیک خانه شما به چاه شما راه پیدا کرده باشند. مصرف آب‌های آلوده به فلزات سنگین ممکن است شما را در معرض مسمومیت مزمن قرار دهد.

آیا آب چاه نیاز به تصفیه دارد؟

در حالی استفاده از آب چاه کم هزینه و مقرون به صرفه است، اما لازم است که آب چاه تصفیه شود تا استاندارد بالایی داشته باشد. بدون مکانیسم‌های مناسب فیلتراسیون، آب چاه می‌تواند شما را بیمار کند.

به یاد داشته باشید که قبلاً اشاره کردیم که آب‌‌های چاه توسط هیچ سازمانی بازرسی و آزمایش نمی‌شود و به همین خاطر، این موضوع می‌تواند یک نگرانی بزرگ برای ایمنی مصرف کنندگان باشد.

غالباً، برخی چاه‌های آب در برخی مناطق بوی تندی دارند و دارای آهن زیادی هستند که باعث لک شدن مواد می‌شود و طعم فلز می‌دهند.

بدون شک استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی در ویلاهای شمال، شهرک‌ها و مناطق دارای آب چاه بدون تصفیه برای انگل زدایی و میکروب زدایی آب آشامیدنی بسیار مفید است و با فیلتر تصفیه آب مناسب و اشعه ماورا بنفش لامپ یو وی دار uv مینروا این تصفیه به بهترین شکل ممکن صورت می‌پذیرد.

بسیاری از چاه‌ها و مخازن آب شهرک‌ها بزرگ هستند و مصرف خانوار در آن منطقه کم است، بنابراین در این مخازن لجن و انگل و میکروب پس از مدتی جمع می‌شود و شما برای تصفیه آب از نیترات نیاز به انگل زدایی و میکروب زدایی نیز دارید.

برای این منظور دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای یو وی دار مینروا Minerva Ro8_UV از دلتادت را برای انگل زدایی آب آشامیدنی چاه به شما پیشنهاد می‌کنیم که بسیار مناسب برای انواع ویلاها و آب چاه است.

نتیجه گیری

مطمئنا برای مصرف آب چاه نکات ایمنی زیادی را باید رعایت کنید، اما مانند انواع آب آشامیدنی دیگر، همیشه لازم است که اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

در حالی که آب چاه به طور کلی برای مصرف ایمن در نظر گرفته می‌شود، آزمایش آب و تصفیه آب برای شما هنگام مصرف آب ضرورت است. آزمایش و تصفیه کردن آب چاه این اطمینان را به شما می‌دهد که آب را از آلودگی‌های بیماری‌زا مانند باکتری‌ها و حتی عناصر مضر مانند کلر و گوگرد پاک کنید

آیا آب چاه خوردنی است؟" rel="noopener noreferrer nofollow" class="cz-facebook-f" data-title="اشتراک گذاری در فیسبوک">فیسبوکآیا آب چاه خوردنی است؟+http://deltadet.ir/2023/02/16/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d8%a8-%da%86%d8%a7%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/" rel="noopener noreferrer nofollow" class="cz-twitter" data-title="اشتراک گذاری در توئیتر">توئیترآیا آب چاه خوردنی است؟" rel="noopener noreferrer nofollow" class="cz-pinterest" data-title="اشتراک گذاری در پینترست">پینترستآیا آب چاه خوردنی است؟" rel="noopener noreferrer nofollow" class="cz-reddit" data-title="اشتراک گذاری در رددیت">رددیتآیا آب چاه خوردنی است؟¬es=آیا آب چاه خوردنی است به طور کلی، می‌توان نوشیدن آب چاه را ایمن دانست اما شرط دارد. در برخی ... ادامه مطلب" rel="noopener noreferrer nofollow" class="cz-delicious" data-title="اشتراک گذاری در Delicious">Deliciousآیا آب چاه خوردنی است؟ http://deltadet.ir/2023/02/16/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d8%a8-%da%86%d8%a7%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/" rel="noopener noreferrer nofollow" class="cz-whatsapp" data-title="اشتراک گذاری با واتس اپ">واتس اپآیا آب چاه خوردنی است؟ http://deltadet.ir/2023/02/16/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%a2%d8%a8-%da%86%d8%a7%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/" rel="noopener noreferrer nofollow" class="cz-envelope" data-title="اشتراک گذاری با ایمیل">ایمیل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *